torek, 31. julij 2012

Iz preteklih dveh sej občinskega sveta 1


V tem prispevku želim podati nekaj poudarkov z zadnjih dveh sej občinskega sveta, da bi bili občani nekoliko bolje obveščeni o sami vsebini.

Temeljna vsebina 14. in 15. redne seje je zagotovo bila odločitev, da do sedaj enotni zavod osnovna šola in vrtec Škofljica ločimo na dva samostojna zavoda. Dejstvo je, da zavod zaradi velikega števila učencev (približno 850) in predšolskih otrok (približno 300) - in seveda toliko in toliko zaposlenih - ter razpršenosti na več lokacij postaja težko obvladljiv in da ravnatelj, ki ni zgolj pedagoški vodja pač pa tudi menedžer, težko vodi tako velik konglomerat. Predlog o razdružitvi je ravnatelj prof. Roman Brunšek napovedal že spomladi. Njegova želja je sicer bila, da bi do razdružitve prišlo že s 1. septembrom letos, vendar je bilo nato z občinsko upravo dogovorjeno, da se zavod razdruži s 1. januarjem 2013, kar je zlasti zaradi finančnega poslovanja mnogo lažje. Sicer sta obe enoti – vrtec in šola – že do sedaj imeli ločeno finančno poslovanje. Tako bomo s 1. januarjem 2013 v občini imeli dva javna vzgojno-izobraževalna zavoda. Kot vršilka dolžnosti ravnateljice Vrtca Škofljica je bila imenovana gospa Vera Šparovec, ki je že do sedaj opravljala naloge pomočnice ravnatelja za vrtce. Na 15. redni seji smo nato opravili drugo branje ustreznih odlokov in sprejeli potrebne sklepe.

Na zadnjih dveh sejah je bil sprejet nov Odlok o organizaciji in delovanju sistema zaščite, reševanja in pomoči v Občini Škofljica. Občinska uprava meni, da so »občani premalo seznanjeni z dolžnostmi in pravicami, ki jim sledijo v izrednih razmerah.« Zato so dali poseben poudarek členom, ki govorijo o vlogi občanov. O tem govori peto poglavje, ki ga v nadaljevanju v celoti objavljam (prim.: UL RS 53/2012 z dne 13. 07. 2012):
V. DOLŽNOSTI IN OBLIKE SODELOVANJA OBČANOV V SISTEMU

9. člen
(dolžnosti občanov)
Za nemoteno delovanje sistema so občani dolžni:
- sodelovati v civilni zaščiti,
- dati na razpolago materialna sredstva (v nadaljevanju: materialna dolžnost),
- se usposabljati ter pripravljati za osebno in vzajemno zaščito ter izvajanje predpisanih zaščitnih ukrepov,
- obvestiti Regijski center za obveščanje (tel.št. 112), policijo (tel.št. 113) ali najbližjo gasilsko enoto o nevarnosti naravne ali druge nesreče, ki jo opazi ali posredno izve zanjo.

Občani uresničujejo materialno dolžnost z dajanjem vozil, strojev, opreme, drugih materialnih sredstev, zemljišč, objektov, naprav ter energetskih virov, potrebnih za zaščito, reševanje in pomoč ob naravnih in drugih nesrečah, v uporabo civilni zaščiti.
Za materialno dolžnost se šteje tudi namestitev sredstev in opreme za opazovanje, obveščanje in alarmiranje na stanovanjskih, poslovnih in drugih stavbah. Občan, ki mu je naložena materialna dolžnost, ne sme preprečiti namestitve ali odstraniti sredstev in naprav iz prejšnjega odstavka.

11. člen
(povračilo škode)
Občan, ki je pri opravljanju nalog in drugih dolžnosti v Civilni zaščiti utrpel škodo, ima pravico do njenega povračila po splošnih predpisih.
Občan in pravna oseba, ki sta zavezana k materialni dolžnosti, imata pravico do nadomestila za uporabo sredstev, ki sta jih predala za potrebe zaščite, reševanja in pomoči ter do povračila škode, če so bila zato sredstva poškodovana ali uničena.

12. člen
(pogoji za razporejanje)
V civilno zaščito razporedi občana pristojni upravni organ Ministrstva za obrambo.
Dolžnost sodelovanja v civilni zaščiti se začne z 18. letom in traja do 63. leta (moški) oziroma 55. leta starosti (ženske).
V civilno zaščito ne morejo biti razporejene:
- osebe, ki psihofizično in zdravstveno niso sposobne za delo pri zaščiti, reševanju in pomoči,
- nosečnice, matere in samohranilci z otrokom, ki še ni dopolnil 15 let starosti.

13. člen
(obveznost odzivanja na poziv)
Občan, ki je zavezan dolžnosti sodelovati v civilni zaščiti ali materialni dolžnosti, se mora zglasiti na določenem kraju in ob določenem času oziroma predati materialno sredstvo na podlagi poziva pristojnega organa. Če se ne odzove na poziv in ne opraviči svojega izostanka, lahko upravni organ, ki je izdal poziv, izda nalog za privedbo.

14. člen
(prostovoljno sodelovanje)
Prostovoljno lahko v civilni zaščiti sodelujejo:
- osebe, ki so stare najmanj 15 let,
- matere in samohranilci z otrokom, ki še ni dopolnil 15 let starosti,
- osebe, ki jim je prenehala dolžnost.

Osebe, ki prostovoljno sodelujejo v civilni zaščiti imajo enake pravice in dolžnosti kot drugi pripadniki civilne zaščite.
Prostovoljce pri opravljanju nalog vodijo njihovi vodje v skladu z odločitvami in usmeritvami poveljnika Štaba civilne zaščite.


Na 14. redni seji je bila precej polemična tudi razprava o Pravilniku o gospodarjenju s kulturnimi objekti in prostori v lasti Občine Škofljica. K pravilniku je bil priložen še cenik najema kulturnih objektov in prostorov v lastni občine. Glede vsebine pravilnika je bilo že na komisijah (osebno sem sodeloval na Komisiji za kmetijstvo, gospodarstvo in finančne zadeve ter na Komisiji za statut in poslovnik) razbrati nestrinjanje zlasti z vidika zaračunavanja najemnine društvom, ki uporabljajo občinske prostore, zelo strogo postavljena pravila glede odpovedi v naprej rezerviranih terminov (občina bi lahko rezervacijo odpovedala zgolj 3 dni pred dogodkom). Društvom bi sicer prostore oddali s 95 % popustom, vendar se ob tem človek vpraša o smiselnosti vse potrebne birokracije za nekaj 10 evrov letno. Niče ni bil proti zaračunavanju tržne najemnine zunanjim uporabnikom, velika večina pa je nasprotovala zaračunavanje najemnine društvom. Poleg tega o pravilniku niso razpravljali sveti krajevnih skupnosti, saj gre po večini za dvorane in prostore, s katerimi razpolagajo krajevne skupnosti. Na moje vprašanje, kaj je bil sploh vzrok za pripravo pravilnika oziroma na katerem zakonu, odloku, ali drugem aktu temelji, se je sprva govorilo zgolj o »mnenju«, ki naj bi ga občina prejela. Ko sem želel to mnenje videti, ga niso imeli. Nazadnje je bilo že na sami seji rečeno, da naj bi mnenje poslala  Skupnost občin Slovenije, pa ga ni oziroma da so prejeli dopis računskega sodišča, v katerem je bilo navedeno, da lahko brezplačno oddajanje prostorov političnim strankam pomeni prikrito financiranje strank. No, ob tem je potrebno navesti, da je v priloženem cenika bilo predlagano, da se političnim strankam, ki imajo sedež v občini, upošteva 95 % popust. Na vprašanje, ali 95 % popust ne pomeni prikritega financiranja, konkretnega odgovora – razen parafraziranja – ni bilo. Pravilnik, ki bi ga glede ne poslovnik morali sprejeti v enofaznem postopku, je bil preoblikovan zgolj v delovno gradivo, na naslednji 15. redni seji, pa ga niti ni bilo na dnevnem redu.
Nadaljevanje sledi.